P dypt vann

De indre veggene gikk opp, i takt med selvtilliten som gikk ned. Det eneste som var sterkere enn frykten, var hpet. Er hpet.

Det fles litt som om du er p dypt vann.
Du svmmer og svmmer,
og du vet aldri nr du nr land
eller om du i det hele tatt kommer frem.

Hodet rekker bare s vidt over vannoverflaten,
likevel tvinger du frem nye tak.
Du henter frem krefter,
selv nr du innerst inne vet
du ikke orker mer.

Det hender ogs at hodet detter under vann.
Du grter,
og lar de salte trene gradvis drukne deg.
Du gir etter,
og lar deg selv synke nedover.

Noen ganger synker du s langt ned at du rekker bunnen.

Men noe i deg henter deg tilbake.
Du kommer deg litt oppover igjen.
I det minste m du si det til deg selv,
for ikke bli vrende der nede.
Nede p bunnen.

Du vet du m finne tilbake til fighteren i deg selv.

Du velger spenne fra.
Beina dine spennes fra
den kalde bunnen
du er blitt liggende p.

N er hodet over vannoverflaten igjen.

...og selv om du ikke orker mer,
svmmer du videre.




#dikt #angst #frykt #redsel #vonde #flelser #utfordringer #psykiskhelse #hverdag #hp #mot #modig #leve #hverdag #blogg #oktober #hst #rlig

Tips fra en godhjertet fremmed

For ikke lenge siden fikk jeg to fine kommentarer i ene innlegget mitt gjeldende angst. Idag har jeg tatt rdene dine til hjertet, og vil prve oppsummere dem her.

Jeg er mye alene. Nr jeg er alene, fr tankene tid til leve sitt eget liv. Dette blir man fort sliten av, s sliten at det tre ene foten utav sengen nr man vkner, blir vanskelig. Slik som idag.

N har jeg kommet meg opp p treningssenteret, og i skrivende stund er jeg p tredemllen. Jeg bryter med andre ord andre bud fra listen til leseren min. Tilgi meg det, hehe. Her flger tipsene hans for praktisere at du er sterkere enn angsten:

Vr aktiv. G deg en god tur p morgenen fr du starter dagen, p de dagene du har mulighet. Her m jeg prve s godt jeg kan og bare skru p selve autopiloten, for hodet er s tynget nr jeg vkner, at det fort kan g i mnsteret jeg har holdt ved like altfor lenge; jeg trer dyna over hodet og sover videre.

Styr unna sosiale medier. M man vre p det, s slett appene fra telefonen s man ikke blir fristet til sjekke i tide og utide. Dette har jeg gjort fr, og likte det egentlig veldig godt. Det er snakk om vanesak, s dette skal jeg nok f til igjen. Verden utenfor den firkantede skjermen er utrolig mye bedre.

F deg nok svn. Svn er preventivt mtp angsten. Har du ei god nattesvn bak deg fr du starter dagen, stiller du med et mye bedre utgangspunkt for en bra dag. Gjerne legg deg og st opp til ca samme tidspunkt hver dag, s venner du kroppen til et regelmessig mnster.

Stress ned p kvelden. Gjerne unng skjermlys timene fr du legger deg. Les, eller se noe p TV. F kroppen roet ned s den blir mer klar for en god natt svn.

Ikke isoler deg. Det er greit fle behov for egentid og handle etter dette, men ikke isoler deg en hel dag. Vr del av et fellesskap, om s bare blir til smile til folk p butikken nr du handler. Alt er bedre enn ingenting, tenker jeg.

Erkjenn flelsene dine, for dermed bedre kunne kontrollere dem. Ikke spring fra vonde flelser, dette frer dessuten bare med seg at de har en tendens til vokse i intensitet og blir et enda strre problem. Angstflelsen er veldig ubehagelig, ja, men den er ikke farlig. Husker selv jeg hatet hre det, at angsten ikke er farlig, for for meg fltes den jo absolutt dette ved at den tok styring over hele livet mitt og dela... men ved fortelle deg selv og dermed lre deg at den ikke er farlig, er med p minske effekten angsten har p deg.

Finn mestringsflelse i noe. Han som kom med disse rdene fikk en stor opplevelse av frihet og mestring ved reise rundt i verden. Finn noe du kan mestre; det vre seg treningskter, blogging, spille et musikkinstrument, bake, you name it. Alle er gode til noe, det gjelder bare finne frem til det.

N hper jeg jeg har klart gjengi rdene dine p en mte du er fornyd med, og at andre folk fr like mye utav dem som jeg fikk.

#blogg #tips #oktober #tips #psykiskhelse #helse #hp #angst #mestring #sunn #livsstil #personlig #hverdag

Verdensdag for psykisk helse

I dag kunne jeg ha skrevet et langt og personlig innlegg om min utvikling av PTSD, hvordan dette fles, og mine utfordringer. Jeg er veldig for penhet, men akkurat i dag orker jeg ikke ha fokuset p mitt mrke. I stedet har jeg noen bullet-points jeg tenker er utrolig viktig leve etter. Jeg strever selv med f dette til, s sier ikke det er lett - men kanskje viktig minne seg selv p i ny og ne. Her er mine 8 ideelle leveregler for "en bedre verden": 

♥ Mt andre mennesker med vennlighet og respekt.
♥ Vr sjeners og omsorgsfull med folk du mter.
♥ Ikke bli for opphengt i deg selv, bruk omgivelsene rundt deg til flytte fokus utover deg selv. 
♥ Jobb med bli en go' lytter.
♥ Ta vare p deg selv, og utvikle selvflelsen din.
♥ Utvikle forskjellige interesser, og vr lrevillig.
♥ Oppmuntre andre, ikke vr kritisk, bitter og slem.
♥ Demonstrer takknemlighet, og vr positiv. 



Ofte kan det flytte fokus fra en selv, og sine utfordringer, vre veldig til hjelp. I hvertfall for min del. Jeg vil ikke minske alvoret av psykiske lidelser, p ingen mte! Jeg vet at mrket kan virke s stort, nrmest uendelig, at selv den minste stjerne ikke kommer frem for yet. Likevel har jeg, etter alle disse rene med en intens kamp mot meg selv og mine indre demoner, utallige samtaletimer over flere r og innleggelser, endelig klart finne en mte mte positivitet p som helsefrembringende. Jeg hper alle dere der ute som sliter med psykiske lidelser, vil f erfare dette dere ogs.

Hadde jeg hatt muligheten til det, ville jeg ha tryllet vekk all "usynlig" sykdom i hele verden! Dette kan jeg ikke. S det jeg heller vil gjre da, er minne hver og en av dere p hvor ubeskrivelig modige, vakre, sterke og utrolige dere er som kjemper hver dag i en usynlig og brutal kamp f noen gang fr vite om! Jeg beundrer og heier p dere! 



Trenger du noen snakke med om hvordan du har det, kan du alltid sende meg en melding! ♥

Ellers vil jeg anbefale deg disse hjelpemidlene: 
www.sidetmedord.no 
Mental helses hjelpetelefon (dgnpent og gratis ringe): 116 123






#psykisk #helse #verdensdag #hjelp #sttte #vennskap #positivtet #styrke #blogg #hverdag #personlig #ptsd #angst #mentalhelse #hp #verdensdagenforpsykiskhelse 
 

10 tips til ny inspirasjon til lesing av pensum

S fine hstdager det har vrt ute siste tiden her p vestlandet! Det som er dumt med det er at det er vanskeligere finne roen til sette seg ned med bkene og studere... Tenkte derfor oppdatere dere med noen av mine tips for kanskje f lesingen litt bedre til: 

1. G deg en go' tur ute i frisk luft FR du starter lesingen
Det er utrolig hva naturen gir meg av opplft og motivasjon i tffe hverdager. Se s vakker hsten er n, da! Men ogs p gr regnvrsdager er det utrolig hvor effektivt det er f pisket litt vestlandsvind og regn i fjeset, synes hvertfall jeg, om enn ikke s lett f seg til gjre alltid da... Hvertfall mye friskere flelse sammenlignet med bare ha hatt turen fra sengen til skrivepulten fr man setter seg ned for en arbeidskt. 



2. Bytt "stue"
Flytt arbeidskroken vekk fra hjemmekontoret. Dra heller ut til f.eks. biblioteket p campus. For meg er det hvertfall lettere f et tydeligere skille fra arbeid og fritid p denne mten. Viktigst for meg er at jeg samtidig fr en sterkere tilknytning til skolen p denne mten, da jeg ikke er p s mange av forelesningene og heller driver mye p med egenstudie. 



3. Ikke gi deg fr du har fullfrt deler av mlet
Er mlet ditt komme deg gjennom alle de 40 repetisjonsoppgavene dere nettopp fikk utdelt av emneansvarlig, da er det nok veldig lett ville gi opp nesten fr man har begynt. Noen dager er bare snn, pgangsmotet er ikke like sterkt som du skulle nske det var. VEL: p slike dager er mitt beste tips ikke gi seg, fr du hvertfall har fullfrt en hel oppgave. Da kan du dra hjem med en mestringsflelse; for du kom deg nrmere mlet, om enn ikke hele mlet ble utfrt. 

4. F opp pulsen
Dette henger kanskje litt sammen med punkt nr. 1. Men for min del er trening en utrolig effektiv mte gi seg selv et lite pusterom fra intensiv lesing p. Kanskje sitter man fast p ei oppgave, mens nr man ser p samme oppgave etter ei grei treningskt, s er den kanskje litt lettere forst - da har man ogs, ubevisst, ftt go' tid til tenke over selve innholdet. 

... med f.eks. jogging


5. En dag om gangen
Ikke tro du skal fullfre hele bachelorgraden, rsstudiumet, enkeltfaget (hva enn det er du studerer), p ei uke - det er ikke mulig! Viktigheten av ta en dag om gangen er, hvertfall for min del, enorm! Nr jeg klarer innstille meg p at: "Ok, i dag skal jeg mitt beste. Betyr det at jeg bare fr lest ei side av pensum, s er dette faktisk greit. Jeg er likevel nrmere mlet mitt om fullfrt utdanning etter denne dagen, enn hva jeg var da jeg stod opp." 

6. Vr din egen venn
hele tiden sammenligne seg, bebreide seg for at en burde gjort mer, tenke at dette fr man bare ikke til... Disse tankene har s lite for seg! Vr heller snill med deg selv. Det er tft vre student! Du er flink som str p slik du gjr. Vr grei med deg selv, og gi deg selv pauser fra studiet nr du trenger dette. Note to self og andre: det er faktisk ikke verdens undergang ta studiet p deltid, om det kommer til det.



7. Skap en koselig atmosfre
Dette er til de dagene hvor alt bare er vondt; for de dagene vil mest sannsynlig komme, de ogs. Kanskje helt fra du str opp har du denne ugne flelsen; dette blir virkelig ikke en bra dag. Kanskje har du sovet fremp, klokka er langt utp dag, og hva har du ftt gjort? Ingenting. No worries! Disse dagene er, etter min mening, helt greit ha! Ikke straff deg selv. Prv heller gjre det beste utav situasjonen: finn frem tfler, pysjamas, kosepledd - og bkene. Ta det rolig p slike dager. 

8. "Logg av for logge p"
F vekk alt av sosiale medier. Er det virkelig s viktig scrolle nedover news-feeden for se den ste sjimpansen i tutu-skjrt, eller se taggen av deg selv p videoen av en vimsebtte som faller og slr seg? Jeg tar meg i det selv, uten helt vite hvorfor; det er vanskelig la vre sjekke instagram, facebook, snapchat - you name it... Men gi det hvertfall et realt forsk; legg vekk telefonen, skru av wifi p dataen - prv holde fokuset p det du skal; nemlig lese og lre nye ting. 

9. Les sammendragene
Kanskje et mer konkret tips til de gangene det er vanskelig komme i gang med studeringa: les sammendraget bakerst i kapittelet (de fleste bker pleier ha dette). Har ikke bkene et sammendrag, s bla deg heller gjennom kapittelet og les alle deloverskriftene - da skaper du deg oversikt over hva du har fremfor deg av arbeid og det er lettere finne en rd trd i hva du holder p med. Med andre ord; start i det sm. 

10. Belnn deg selv
Finn deg en eller annen form for reward som du skal gi deg selv etter din ivrige innsats i flink-studenttilvrelsen! N er det hst, og vi har hele vintersesongen foran oss. I min bok er sjokolade lov. Selv p en mandag. Finn deg en bonus til lesingen; enten det er et kafebesk med ei god venninne etterp, usunn eller sunn snacks (helst sunn da, men hey, litt sjokolade m da som sagt vre lov...), noe varmt i koppen... Du fortjener det, slik som du (mest sannsynlig) vil komme til st p denne lesedagen!

Her drog jeg pkaf ( dra alene p kaf er forresten veldigundervurdert...), etter  ha sittet en go'stund p biblioteket i sentrum.Kanskje jeg er litt vel flink med siste tips, hehe!
Her drog jeg p kaf ( dra alene p kaf er forresten veldig undervurdert...), etter ha sittet en go' stund p biblioteket i sentrum. Kanskje jeg er litt vel flink med siste tips, hehe! 


Har du et studium du virkelig interesserer deg for, s vil bonustips nr 11 vre fokusere p hvor god yrkesutver du nsker bli. Jeg brenner virkelig for mitt studium i sosialt arbeid, og mitt ml er bli en skikkelig kompetent sosionom etter endt utdanningslp. Dette hjelper meg ofte nr jeg f.eks. synes sosiologien kan vre litt trr og vanskelig, hehe. 

Har du noen tips du vil tilfye?


#hverdag #tips #student #studieliv #lesing #inspirasjon #motivasjon #blogg #kveld #oppdatering #oktober #hst #skole #utdanning #trening #helse #natur

Dronning av bekymringer

Der har du meg.

Jeg kverner p ting som skal skje. Ikke ndvendigvis "hva om det skjer, hva om jeg gjr det" osv. type tanker. Jeg bare bekymrer meg generelt for det av planer jeg har kommende - det vre seg mte med venner, jobb, skole... Aldri helt sikker p at jeg skal klare det, liksom. 

Aner ikke om dette engang gir noe mening. P en mte kan man vel si at jeg nesten alltid er i alarmberedskap, snn i tilfelle noe skulle g galt - da skal jeg hvertfall vre forberedt! Dette hadde jo vrt utrolig smart hadde det vrt reelle farer jeg stod ovenfor, noe det sjelden er... 

I morgen skal jeg p kveldsvakt. Jeg kan rutinene, jeg vet hva jeg skal gjre, jeg kjenner og vet hvem av kollegaene jeg skal jobbe med. Likevel er jeg redd og blir uvel med tanken p at jeg skal fungere p jobb imorgen. Vel, kjre meg - kast kronen din og senk skuldrene dine, for dette kan du jo!


Er det flere som har det slik?


#tanker #psykisk #helse #ptsd #angst #uro #bekymringer #blogg #personlig #blogg #hverdag #jobb #arbeidsliv

Du har bare dagen i dag

Finnes det egentlig noe deiligere flelse enn de yeblikkene hvor du fler deg genuint lykkelig? 

Jeg tror ikke jeg er alene om ha vansker med leve i nuet. Ikke bry seg med fortiden, ikke stresse over hva som skal skje fremover, men rett og slett bare vre 100% tilstede akkurat her og n. For tenk deg om, nr alt kommer til alt s er det jo egentlig dette som betyr noe. Du har kun dagen i dag, og i morgen starter du en ny dag med helt blanke ark. En trst til noen som kanskje har hatt en litt gr tirsdag...


Her er et bilde fra en herlig kveld sammen med gode venner p den gamle arbeidsplassen min og Haugesunds koseligste utested; Irish Viking - en deilig kveld hvor alle bekymringer ble lagt totalt til sides.

Det er fint ha ml man strekker seg etter, men av og til kan mlene bli s altoppslukende, at selve veien til mlet blir glemt eller oversett. Tenk s deilig det er kunne kjenne at en lever - fle smerte, fle glede, fle seg utslitt etter ha prvd seg p en tff utfordring, fle mestring! Er det ikke bedre kunne fle, enn ikke kunne fle noe som helst? Mitt svar p det sprsmlet er definitivt ja. 

Selv gleder jeg meg utrolig til klare utdannelsen min. Jeg drmmer meg ofte bort til hvordan det m fles kunne st med vitnemlet i hnda. Tenk deg den mestringsflelsen, da! Jeg har strevd med oppmte p skolen helt siden 16rs alder, men alltid hatt en ambisjon om klare hyere studier. Tenk den dagen jeg endelig har klart fullfre et av mine strste ml i livet; ha mulighet leve av drmmejobben som profesjonell hjelpearbeider i sosialt arbeid.

Men fr det skjer, velger jeg holde fokuset p nyte dagen i dag; jeg fr den tross alt aldri igjen. 

Hva er din store drm, og hvordan klarer du nyte veien mot mlet? 


#student #liv #hverdag #blogg #tirsdag #drmmer #inspirasjon #motivasjon #mindfulness #psykisk #helse #optimisme #positivitet #ml #hst #tips #skole #styrke #ptsd #angst #livet #glede #mestring

Demp angsten med vre aktiv

Jeg lever hver dag sammen med min PTSD. Dette er noe jeg har jobbet leeenge med akseptere sammen med behandler. Det ikke kjempe imot at jeg har PTSD, gjr det s mye lettere f til en bra hverdag. Jeg jobber ikke lenger med bli kvitt diagnosen, jeg jobber heller for ikke la dette styre livet mitt i s stor grad lengre.
 

"Thinking has, many a time, made me sad, darling; but doing never did in all my life... My precept is, "Do something, do good if you can; but, at any rate, do something."" ✨(Elizabeth Gaskell)


Den quoten betyr mye for meg, og forteller meg s mye med de f ordene. Viktigheten ved holde seg aktiv, er en av de beste lrdommene jeg har tatt til meg i min recovery-prosess. Jeg jogger, jeg prver drive med styrketrening for styrke kroppen min, gr turer i natur, tar bilder, spiller piano eller gitar, lager mat, husarbeid - hva som helst som fr meg i aktivitet egentlig! 

Det er ikke alltid at det vre aktiv kan fles som et realistisk ml. Jeg kan ta eksempelet med min verste utfordring her om dagene: Ja, det er utrolig ekkelt for meg dra p skolen. Jeg kan knytte mange ubehagelig livshendelser til tiden min p ungdomsskolen, og bl.a. gjr det det vanskelig for meg vre del av et skolesystem i dag. Javel, det er beinhardt - men jeg skal ikke gi meg! Ogs her vil jeg vre aktiv. Jeg vil delta p obligatoriske forelesninger, jeg vil ta ordet nr jeg har noe jeg vil si, jeg vil ta plass selv nr jeg fler for gjemme meg bak et fleecepledd hjemme i den trygge stua. 

Dette er selvflgelig mye lettere skrive ned n, enn hva det er faktisk gjre det. Men poenget mitt er at det er her fokuset br vre; jeg VIL vre aktiv og ta mest mulig tilbake styringen i eget liv.

Vr aktiv. Ta plass. Du fortjener det, du har rett til det. Lev! 


#tanker #tips #ptsd #angst #psykiske #lidelser #utfordringer #hverdag #livet #personlig #helse #recovery #inspirasjon #motivasjon #kveld #hst #blogg #oktober #student

Besk og kafkos i hjertet av Stavanger

Idag har Stavanger virkelig ftt smaken av hst over seg; regn og gufsen temperatur, masse gamle lvblader over alt i gatene. Sjarmerende som aldri fr, spr du meg.

Jeg vkna til melding fra en go' barndomsvenn som fortalte han var i nrheten. Da ble plutselig ikke mandagen s gr likevel. Etter ha styrt litt p med en innleveringsoppgave, pakket jeg meg inn i de varmeste plaggene jeg fant, og drog ned til en kaf i sentrum i allvrsjakken (som forresten er et must p vestlandet), for treffe han. Gjensynsglede!

Noe pangstart p sunnhetsuken har det ikke blitt for min del. Jeg klarte bare ikke g forbi kanelbollen p Slvberget kaf i Stavanger - anbefales! Kanskje ikke til frokost, da... 



Hvordan har din start p uken vrt? 


#blogg #hverdag #hst #personlig #mat #bakst #kaf #vennskap #stavanger #regn

Angsten er ikke sterkest - du er!

Panikkanfall; i dag vant jeg.

Det er utrolig tft st i det nr det frst bygger seg opp. Rommet blir s mye skarpere, lyset blender og folkene rundt deg blir diffuse. Du krymper liksom litt inn i din egen lille boble, en boble det er vanskelig bryte seg gjennom. Lydene blir hyere inni boblen, fargene i rommet treffer deg som et hardt slag. Du blir svimmel, og pusten kortere. Det knyter seg inni deg. Alle disse prosessene og tankene kverner inni deg, samtidig som du prver fokusere p vre rolig. Rolig? Med et stormkaos innvendig som bare skriker etter din oppmerksomhet, er dette en veldig krevende oppgave. 

N kan jeg sitte her hjemme, og si at det fltes godt i dag. Selv om jeg gikk litt inn og ut av klasserommet, lang pause p toalettet for samle meg med kaldt vann og pusteteknikk, ei treningskt for f utlp for ubehaget som vokste seg som en stor svart krussedull inni meg, s fler jeg selv jeg mestret det. Og vet du hva? Er det godt nok for meg, da er det godt nok.

Jeg vokser snn p det. Det vise angsten at, "hei, jeg er faktisk sterkere enn deg", det fles s utrolig bra. Det at jeg fler meg utslitt n, fles bare bra, for jeg ble ikke sliten for ingenting - jeg fikk faktisk gjennomfrt det jeg skulle.



S hvordan komme seg gjennom et panikkanfall eller en annen sterk angstopplevelse? Hva var det som gjorde at jeg klarte det i dag, og ikke andre dager? Hvorfor fler jeg noen dager at jeg bare m dra hjem, for jeg klarer ikke mer, mens andre dager klarer jeg bedre stlsette meg og gjennomfre det jeg skal, om enn med litt knall og fall? Dette er selvflgelig ingen fasitsvar, men her har du mine tips og det jeg kommer p i farten som fungerte bra for meg idag:

♥ Forbered det du kan dagen fr. Jeg hadde alt lagt frem klrne jeg skulle ha p meg, pakket sekken og lagt denne klar til jeg skulle dra ut neste dag. Dette minsker stresset nr du str opp.

♥ St opp i god tid. I dag hadde jeg tid til se dagens episode av Bloggerne, kikke litt p Go'morgen Norge mens jeg spiste en grei frokost. Jeg fikk stelt meg skikkelig p badet, og hadde go' tid til innstille meg p at i dag skal jeg fungere p mitt beste

♥ Husk at du gjr dette for deg selv. Ti r frem i tid vil jeg neppe se tilbake p disse vanskelige forelesningene og gruble p hvordan de andre m ha tenkt om meg. Hvor svak jeg er, hvor dum jeg er, hvor dramatisk jeg er; alle disse negative antakelsene som er veldig lett trekke slutninger p at andre tenker. Om noen faktisk skulle tenke dette fordi jeg kjemper litt med meg selv og har behov for pauser, s er ikke dette noe jeg trenger bekymre meg ekstra for; jeg gjr dette nemlig for meg selv, og ingen andre. 

Pusteteknikk. Det vre seg bevisst p puste rolig, har bevist effekt som angstdempende. Dette har hjulpet meg s utrolig mange ganger! Nr jeg klarer fokusere fullstendig p pusten min, er det mye lettere komme seg til en rolig state of mind og tilbake til "klasserommet". Jeg pleier puste langsomt inn gjennom nesen mens jeg teller til 4, holder pusten i 4 sek, fr jeg puster lett ut igjen for ikke f noe oppmerksomhet p hva jeg holder p med. Dette er s effektivt! (hvertfall for min del)

Slit kroppen ut fysisk. I dag var jeg usikker p om jeg skulle vende tilbake til skolen etter frste timen, s jeg tok p meg joggeskoene og fikk lagt inn en go' joggetur. Kroppen ble sliten, tankene l kun p fre ene foten foran den andre, dermed var det ikke rom for negative tanker som "dette fr jeg aldri til", "jeg kan bare gi opp", osv. Etter joggeturen bestemte jeg meg for fullfre forsket mitt, og dro ned igjen til skolen. 

Kaldt vann. Kaldt vann har ogs bevist effekt som angstdempende. I dag da det ble for mye for meg, tok jeg turen til nrmeste toalett og lot kaldt vann renne nedover hndleddene (bra triks om man ikke vil delegge sminken). Jeg hadde ikke sminket meg idag, s tok ogs kaldt vann i ansiktet. Dette hjalp meg med "ta meg sammen" etter at trene hadde presset seg p av alt som foregikk inni hodet.  


Hper dette kan vre noe du kan ta i bruk om du opplever lignende. 

#angst #hverdag #blogg #skole #studier #student #ptsd #psykisk #helse #tips #optimisme #styrke #inspirasjon


 

Frste steg i en helt ny retning

Rolig hstkveld. Egentlig snn jeg liker det. Sitter litt smslv i sofaen med joggeklr og fleecepledd, og jobber alts i skrivende stund med oppstart av en ny blogg.  

Jeg har lenge vrt inne p tanken om starte en blogg, men liksom aldri helt kommet skikkelig i gang med det. Selv fler jeg tiden er inne for prve. Jeg er jo litt skeptisk. 1: bloggen min vil komme til bli personlig, selv om jeg vil prve holde et skille mellom det vre personlig og privat. 2: det er godt mulig at det jeg syns er interessant eller viktig, ikke oppfattes som dette for andre, noe som m vre en litt kjip flelse. 3: det stjeler tid. 




Summert opp, vil jeg likevel komme meg i gang med ideen min. S fr vi se hvor dette brer hen...

#hst #hverdag #ny #blogg #frste #innlegg #kveld #kveldsro #personlig #inspirasjon